عکس غربالگری اول جنین پسر
نوشته شده توسط : media

عکس غربالگری اول جنین پسر با عکس جنین دختر تفاوت چندانی ندارد. غربالگری سه ماهه اول برای بررسی سلامت جنین مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتیجه آن برای جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های احتمالی جنین بسیار اهمیت دارد. اگر می‌خواهید تصویر دقیقی از را سونوگرافی سه ماهه اول بارداری دریافت کنید، به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر فاطمی به مدیریت دکتر محمد حسین اخلاقی نیا مراجعه کنید. برای دسترسی به نمونه عکس غربالگری سه ماهه اول بارداری جنین پسر نیز می‌توانید وارد سایت شوید.

تفاوت جنین دختر و پسر در شکل آلت تناسلی است که در پسرها شامل بیضه‌ها و در دخترها شامل لبیا است. همچنین ستون فقرات جنین دختر و پسر ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد. اما در غربالگری اول هر دو جنین دختر و پسر دارای فضای پر از مایع در پشت گردن هستند و اگر ضخامت مایع بیشتر از سه و نیم میلی‌متر باشد، احتمال وجود سندروم دان وجود دارد.

 

 عکس غربالگری اول جنین پسر چگونه است؟

در عکس غربالگری اول جنین پسر زاویه قرار گرفتن جنین ممکن است متفاوت باشد. انجام سونوگرافی غربالگری سه ماهه اول بین هفته یازدهم تا چهاردهم است. این مرحله به تاریخ زایمان کمک کند و بخشی از آزمایش‌های اولیه ارزیابی خطر ناهنجاری‌های کروموزومی سندروم دان را نشان می‌دهد. در این مرحله متخصص سونوگرافی ضخامت پشت گردن جنین را ارزیابی می‌کند.

عکس غربالگری سه ماهه اول بارداری جنین پسر با دختر تفاوتی ندارد و هر دو دارای فضای پر از مایع در پشت گردن هستند. چنانچه ضخامت آن بیشتر از سه و نیم میلی‌متر باشد، احتمال وجود سندروم دان زیاد است. در سه ماهه اول بارداری امکان تشخیص جنسیت جنین از طریق سونوگرافی وجود ندارد، در نتیجه در عکس جنین فقط وجود ناهنجاری‌های امکان‌پذیر است.

تنها برآمدگی تناسلی که نشان‌دهنده تفاوت اندام پسر یا دختر است، در غربالگری سه ماهه اول بارداری مشاهده می‌شود. فرایند تبدیل برآمدگی به اندام جنسی پسر با چگونگی تشکیل اندام جنسی دختر متفاوت است. از سوی دیگر چنانچه جنین به پهلوی چپ باشد و برآمدگی انتهای ستون فقرات با زاویه سی درجه مشاهده شود، احتمال پسر بودن جنین بیشتر است.

در یافته‌های مربوط به عکس غربالگری در سه ماهه اول حاملگی معمولاً از طریق بررسی زاویه برآمدگی تناسلی می‌توان جنسیت را تعیین کرد، اما این بخشی از کار روتین سونوگرافی در سه ماهه اول بارداری نیست و متخصص سونوگرافی برای تشخیص این زاویه باید نماهای اضافه از جنین در حال رشد را بررسی کند. با این وجود تمام متخصصان سونوگرافی با این اندازه‌گیری و تعیین جنسیت جنین پسر موافق نیستند. برای انجام سونوگرافی در سه ماهه اول بارداری به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی مراجعه کنید.

پایین آمدن بیضه‌های جنین در عکس غربالگری اول پسر

پایین آمدن بیضه‌های جنین در عکس غربالگری اول پسر

پایین آمدن بیضه‌ها در داخل کیسه بیضه بخش مهمی از رشد جنین پسر است. این مرحله پیچیده‌ای از رشد جنین است که در ۱۰ هفتگی جنین اتفاق می‌افتد. در هفته ۱۰ تا ۱۵ بارداری بیضه از داخل شکم جنین به سمت محلی که اندام‌های جنسی در حال شکل‌گیری است، منتقل می‌شود و تا هفته ۲۶ تا ۳۵ بارداری در لگن جنین باقی خواهند ماند.

در مراحل بعد تحت تأثیر هورمون تستسترون شروع به حرکت به سمت کیسه‌های بیضه جنین می‌کنند. اما در غربالگری اول فقط شکل گیری بیضه‌ها قابل نمایش است. در حالی که در هفته ۳۲ بارداری هر دو بیضه جنین به سمت پایین افتاده و کاملاً جنسیت شکل گرفته مشخص است. 

بنابراین اگر به دنبال این هستید که عکس غربالگری سه ماهه اول بارداری جنین پسر را مشاهده کنید، این امکان وجود ندارد، فقط بر اساس یک سری علائم از جمله برآمدگی قسمت اندام تناسلی می‌توان فهمید که جنین پسر است. عکس جنین پسر و دختر در سونوگرافی تعیین جنسیت فقط از روی آلت تناسلی قابل تفکیک است.

در هفته های اول بارداری، حجم زیاد مایع آمینیوتیک تشخیص جنسیت را دشوار خواهد کرد. در نتیجه جنین تا حدودی تاب‌خورده و آلت تناسلی به طور مناسب قابل مشاهده نیست. برای انجام غربالگری اول و ارزیابی ناهنجاری‌های احتمالی در جنین می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی مراجعه کنید.

خلاصه مطالب

عکس غربالگری اول جنین پسر با دختر تفاوت چندانی ندارد و هر دو جنس دارای مایع پشت گردن هستند و اگر ضخامت آن از سه و نیم میلیمتر بیشتر باشد. این علائم نشان دهنده وجود ناهنجاری‌های کروموزومی از جمله سندروم دان است. در غربالگری اول از طریق برآمدگی ناحیه تناسلی و زاویه قرار گرفتن جنین می‌توان تشخیص داد که پسر است یا دختر است، اما با قطعیت نمی‌توان به این تشخیص رسید، بلکه در هفته‌های بارداری تصویر دقیقی از جنین ارائه می‌شود.

برای انجام غربالگری اول و دریافت عکس جنین پسر در این هفته‌ها می‌توانید به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی فاطمی، بهترین مرکز سونوگرافی و رادیولوژی در تهران مراجعه کنید. تصاویر ارائه شده از این سونوگرافی به تشخیص و ارزیابی ناهنجاری‌های جنین کمک خواهد کرد. علاوه‌بر این اگر نیاز به مشاهده عکس جنین پسر در غربالگری اول دارید، می‌توانید با پرسنل این مرکز در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند. 





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: